VESTI

  • Prvi koraci ka digitalnom investiranju u srpsku poljoprivredu

    Prvi koraci ka digitalnom investiranju u srpsku poljoprivredu

    Prvi koraci ka digitalnom investiranju u srpsku poljoprivredu Mala i srednja preduzeća (MSP) u Srbiji često nailaze na prepreke u pristupu finansiranju, što im otežava obezbeđivanje potrebnih sredstava za dalji rast i razvoj. Ovo se posebno odnosi na mikropreduzeća i startape, gde je korišćenje tradicionalnih finansijskih instrumenata na veoma niskom nivou. Alternativne opcije finansiranja, poput…

    VIŠE

  • Nove i sveže srpske maline

    Nove i sveže srpske maline

    Najveći deo proizvodnje maline u Srbiji izvozi se kao smrznuti proizvod za preradu. Ova tradicionalna industrija je praktično na raskršću zahvaljujući pritiscima klimatskih promena, tržišnih trendova i nestabilnosti lanca snabdevanja

    VIŠE

  • Uprkos svim poteškoćama, očekivanja srpskih malih i srednjih preduzeća u 2024. ipak pozitivna

    Uprkos svim poteškoćama, očekivanja srpskih malih i srednjih preduzeća u 2024. ipak pozitivna

    Uprkos svim poteškoćama, očekivanja srpskih malih i srednjih preduzeća u 2024. ipak pozitivna Zahvaljujući MSP Kompasu, sada je moguće napraviti presek aktuelne situacije u najdinamičnijem delu sektora srpske privrede, malim i srednjim preduzećima, od čijeg kretanja zavisi značajan deo celokupne srpske ekonomije. U saradnji sa Centrom za visoke ekonomske studije (CEVES) i uz podršku Privredne…

    VIŠE

  • Mala i srednja preduzeća iz Srbije i sa Zapadnog Balkana postaju neizostavan deo evropskih lanaca snabdevanja

    Mala i srednja preduzeća iz Srbije i sa Zapadnog Balkana postaju neizostavan deo evropskih lanaca snabdevanja

    Mala i srednja preduzeća iz Srbije i sa Zapadnog Balkana postaju neizostavan deo evropskih lanaca snabdevanja Drugo izdanje konferencije „InterConnect B2B“ održano je u Beogradu 17. i 18. aprila i pokazalo se da je konferencija izrasla u jedinstvenu platformu koja na najpraktičniji način približava evropskom tržištu srpske i kompanije sa Zapadnog Balkana iz sektora mašina…

    VIŠE

  • Kako digitalne trgovinske platforme omogućuju malim proizvođačima da ostanu relevantni na velikim tržištima

    Kako digitalne trgovinske platforme omogućuju malim proizvođačima da ostanu relevantni na velikim tržištima

    Prilike na lokalnom maloprodajnom tržištu za srpske proizvođače delikatesne hrane su pune izazova. Stotine mikro i malih preduzeća takmiče se u uslovima ograničene potražnje. S obzirom na kratke životne cikluse od samo 2-3 godine i ograničen potencijal rasta kompanija, održiva alternativa leži u prodaji na internetu koji omogućava direktan pristup potrošačima. Budući da uspostavljanje internet…

    VIŠE

  • Finansijska podrška za održiva rešenja za MSP u Srbiji

    Finansijska podrška za održiva rešenja za MSP u Srbiji

    Finansijska podrška za održiva rešenja za MSP u Srbiji Kako bi se uhvatili u koštac s izazovima kao što su sve veći troškovi proizvodnje, klimatske promene i turbulentno tržište, srpski proizvođači voća i povrća moraju da ulažu u inovativna rešenja. Jedan primer su solarni paneli, koji omogućuju stabilno snabdevanje energijom potrebnom za očuvanje kvaliteta voća,…

    VIŠE