Intenzivan rad na otvaranju novih tržišta za sektor voća i povrća u Srbiji
Peti po redu Agro Belgrade, specijalizovani sajam voćarstva, povtarstva i vinogradarstva u Srbiji koji je održan od 25. do 27. januara 2024. godine, je bio najbolji način da se upoznaju napredni proizvođači voća i povrća iz Srbije i regiona za samo tri dana.
Posle višegodišnjeg rasta, u 2023. izvoz voća i povrća iz Srbije bio je za skoro 110 miliona dolara manji nego 2022. i iznosio je blizu 1,2 milijarde dolara. Glavni razlozi za pad su manji izvoz na rusko tržište, inflacija koja utiče na sve u lancu vrednosti i opšti pad potrošnje na velikim tržištima. S druge strane, neka druga tržišta, poput Velike Britanije, poslednjih godina značajno rastu, kao i Saudijska Arabija i zemlje Bliskog istoka.
Perspektiva je pozitivna ako Srbija i region iskoriste prilike na novim izvoznim tržištima. Neophodno je fokusirati se na profesionalizaciju proizvodnje, proizvode za kojima postoji tražnja i konkurentne tržišne prilike. Treba poboljšati i integraciju tržišta pošto je region još uvek nedovoljno povezan sa glavnim kanalima za plasman svežih proizvoda u Evropskoj uniji. Pravo je vreme da se pokaže kvalitet srpskih proizvoda kupcima iz EU, Velike Britanije, ali i širom sveta.
Događaji koji se fokusiraju na predstavljanje srpske i regionalne ponude i privlačenje stranih kupaca jedan su od načina za rešavanje tržišnih izazova. Prepoznajući potencijal širenja proizvodnje u Srbiji i zemljama u okruženju, sajam Agro Belgrade osnovan je pre pet godina sa ciljem da postane glavni industrijski događaj u ovom delu Evrope.
Svake godine ova manifestacija okupi oko 500 izlagača i preko 20.000 posetilaca iz Srbije, regiona i sveta. Pored toga, važni segmenti događaja su i B2B susreti i konferencija – mesto gde možete da saznate najnovije trendove, povežete kupce i najbolje dobavljače i naučite o savremenim tehnologijama koje utiču na industriju!
Peto izdanje Agro Belgrad sajma obeležio je B2B segment i više od 300 unapred zakazanih poslovnih sastanaka između 90 domaćih i regionalnih kompanija, i oko 20 kupaca iz Srbije, regiona, ali i Velike Britanije, Kanade, Poljske, Rumunije, Ukrajine i Indije. Proizvodi predstavljeni u B2B zoni uključivali su sveže, smrznuto i prerađeno voće i povrće.
Prvi utisci učesnika su odlični. Proizvođači su istakli koliko im znači direktan kontakt sa kupcima, posebno na domaćem terenu. Kupci su bili oduševljeni organizacijom, efikasnošću sastanaka, izborom proizvoda iz Srbije i Zapadnog Balkana. Obe strane očekuju da će u narednom periodu uspostaviti partnerstvo i zaključiti kupoprodajne ugovore.
Za više informacija o događaju, možete pogledati saopštenje za medije: Saopštenje za medije – Agro Belgrade 2024