Mala i srednja preduzeća iz Srbije i sa Zapadnog Balkana postaju neizostavan deo evropskih lanaca snabdevanja
Drugo izdanje konferencije „InterConnect B2B“ održano je u Beogradu 17. i 18. aprila i pokazalo se da je konferencija izrasla u jedinstvenu platformu koja na najpraktičniji način približava evropskom tržištu srpske i kompanije sa Zapadnog Balkana iz sektora mašina i opreme. Time su mala i srednja preduzeća u poziciji da postanu deo novih rešenja lanaca snabdevanja u ovoj privrednoj grani, odgovarajući na trendove poslovanja sa kompanijama iz bližeg okruženja (nearshoring).
Na događaju je učestvovalo je više od 80 malih i srednjih preduzeća iz sektora proizvodnje metala, gume, plastike i mašina. Imali su priliku da se susretnu i dogovore nove izvozne poslove s predstavnicima 17 velikih evropskih kompanija iz Nemačke, Švedske, Slovenije i Bosne i Hercegovine. Više od 200 sastanaka održano je tokom prvog dana konferencije putem profesionalne B2B platforme, koja je omogućila prilagođeno povezivanje učesnika na osnovu mogućnosti i potreba obeju strana.
Organizacija događaja se zasnivala na prilagođenom pristupu koji ima za cilj da maksimizuje učinak povezivanja učesnika na osnovu potražnje kupaca i kapaciteta prodavaca, čime se stvara najveća rentabilnost ulaganja za učesnike u uspostavljanju novih i stabilnih poslovnih operacija. Kupci poput kompanija PUREM i KIEKERT iz Nemačke, BUFAB iz Švedske, Hisense Gorenje Europe iz Slovenije i drugi, odabrani su kako bi se obezbedile prilike za mala i srednja preduzeća različitih veličina i kapaciteta, sa godišnjim prometom u rasponu od 2 miliona do 60 milijardi evra.
Drugog dana rada, 18. aprila, potencijalni kupci posetili su neka od najperspektivnijih malih i srednjih preduzeća širom Srbije kako bi stekli jedinstven uvid u njihovu poslovnu praksu i mogućnosti.
Događaj su zajednički organizovali Privredna komora Srbije (PKS), kompanija Convestenics specijalizovana za prilagođeno poslovno povezivanje u sektoru proizvodnje mašina i opreme, i projekat „Velika mala privreda“. Ove godine događaj je privukao brojne prateće organizacije i sponzore, poput Razvojne agencije Srbije, Međunarodne finansijske korporacije, NLB Komercijalne banke i Hannover Impulsa.
Prvi utisci potencijalnih kupaca o konceptu B2B i sastancima nakon 1. dana rada:
Kiekert AG, Nemačka: Već neko vreme pokušavamo da ostvarimo poslovne kontakte na Zapadnom Balkanu kako bismo pronašli dobavljače i partnere za budućnost. Vrlo sam sretan što sam došao i pronašao mnogo novih kontakata, pa čak i potencijalnih poslovnih partnera. Mislim da je događaj odlično organizovan. Koncept je pametno osmišljen i svi su motivisani da efikasno iskoriste tih 25 minuta.
LWB-Automation, Nemačka: Format konferencije je baš kako treba, nije ni prevelika, ni premala. Postigao sam novi rekord s deset zakazanih sastanaka. Dobavljači su dobro pripremljeni i posvećeni, tako da je prvi dan za mene bio pun pogodak.