Jačanje lokalnih tržišta: 99 malih proizvođača pridružuje se platformi za onlajn prodaju radi povezivanja s potrošačima
Početkom 2024, projekat „Velika mala privreda“ (Projekat) udružio se s onlajn platformom Mali proizvođači hrane u Srbiji kako bi, putem Akademije „Mali proizvođači hrane u Srbiji“, pružio podršku ruralnim proizvođačima u prevazilaženju ključnih izazova u oblastima pristupa tržištima, poznavanja zakona i marketinga. Ova inicijativa je odgovor na izazove koje su identifikovali mali proizvođači, poput ograničenog poznavanja zakona, e-trgovine i standarda bezbednosti hrane. Kako bi rešila te probleme, platforma je razvila opsežan obrazovni program od 15 video snimaka dostupnih na internetu, koji sadrže stručna uputstva o registraciji, usklađenosti s propisima, upravljanju objektima, finansiranju, marketingu i prodaji. Pored toga, održani su lokani bazari u Novom Pazaru, Negotinu i Nišu kako bi se u ovim sredinama promovisala Akademija i podstakli novi učesnici da se pridruže platformi.
Rezultati su izvanredni. Edukativni video snimci, podeljeni na platformama YouTube, Instagram, i Facebook, dosegli su ukupno 1,9 miliona pregleda — značajno premašivši početna očekivanja od 100.000 pregleda. Digitalna interakcija na platformama društvenih medija takođe je zabeležila značajan rast: broj pratilaca na Instagramu porastao je sa 14.000 na 19.500, broj YouTube pretplatnika udvostručio se na više od 1.200, a Facebook zajednica povećala se za 10.000 članova. Pored toga, inicijativa je privukla 99 novih proizvođača koji su se pridružili platformi, uključujući 46 firmi u vlasništvu žena, čime je premašen početni cilj od 50 novih učesnika. Kao rezultat ciljane kampanje i svih navedenih aktivnosti, onlajn trgovina na platformi zabeležila je porast prodaje od čak 50% u oktobru u odnosu na septembar.
Platforma Mali proizvođači hrane u Srbiji, osnovana 2019, povezuje ruralne proizvođače hrane s urbanim potrošačima i odigrala je ključnu ulogu u pružanju podrške malim gazdinstvima tokom pandemije COVID-19. Započevši kao Facebook grupa, platforma je evoluirala u internet tržište, prodavnicu i akademiju, postajući kamen temeljac inicijative u privatnom vlasništvu koja proizvođačima pruža ključne resurse za snalaženje u složenim tržišnim izazovima i e-trgovini. Projekat s ponosom podržava njenu tranziciju ka nezavisnoj, komercijalno održivoj platformi.